Op weg naar Revelstoke....

21 augustus 2014 - Salmon Arm, Canada

Het is donderdagochtend 06.32 als ik alleen op het strandje aan het meer zit bij een mooie zonsopkomst. Ik heb vanuit de camper 5 meter moeten lopen om dit waanzinnig uitzicht te krijgen. Alles is nog stil, je hoort alleen het gekabbel van het water. Heerlijk! (Ja mensen thuis, het tijdtip klopt echt....! Thuis draai ik me op dit tijdstip graag nog een keer om, zeker tijdens de vakantie, maar dan heb ik natuurlijk ook niet zo'n uitzicht!).

We zijn hier gisteren in de middag aangekomen na zo'n kleine 300 km touren. We zijn vertrokken uit Osoyoos waar we eerst in een winkeltje nog een tafellampje gekocht hebben. Want zo hebben we ervaren, zonder licht kan het heel donker zijn hier. Met de lamp op zak reizen we verder. Eindbestemming Salmon Arm. Onderweg stoppen we nog voor een aantal prachtige vergezichten én bij een lokale licorstore (drankhandel). Met het idee dat in een klein dorpje wellicht de drank iets minder duur is omdat de benzine dat hier ook is.... dat blijkt niet het geval.

Dan zien we ineens langs een hert, met zo'n gedraaide horens. We zijn enthousiast want de afgelopen twee dagen plakken we met onze neuzen tegen het raam om wildlife te spotten. Het enige wat we tot dusver hebben gespot zijn een paar canadese eekhoorns (ja die zijn anders dan die in NL) en in het wild levende
marmotten.

In Kelowna maken we een langere stop. We bekijken het centrum (waar we wonderbaarlijk snel onze camper geparkeerd krijgen) lunchen bij een Iers restaurant en drinken een koffie bij Starbucks. Dan weer verder.
We stoppen nog voor een fotomomentje bij een prachtig azuurblauw meer en dan zijn het nog maar een paar kilometer voor we in Salmon Arm aankomen. Een gezellig en levendig stadje aan het grote Suswap meer.
We bezoeken het visitorscentre en gaan op zoek naar de door hun aangeraden campgrounds. De eerste heeft een plek maar niet groter dan een postzegel en als je door 3 rije volgeduwd met caravans kijkt kan je misschien een glimpje van het meer opvangen. We rijden dus door.Bij de volgende worden we door een 'indiaan' ontvangen en die heeft nog twee plekjes beschikbaar. We rijden naar de mooiste en meest praktische om in te rijden. Enig minpunt.... we zitten naast de Tokkies die hun hele huisraad en wagenpark op onze plek hebben uitgestald. Overigens, het meeste volk hier op de camping is een beetje... bijzonder zeg maar. Wij vrouwen dachten ook eerst dat we maar ook gewoon beter naar de volgende konden gaan... Maar toen zagen we het uitzicht! En toen Dave dan ook nog eens vakkundig de camper andersom inparkeerde zodat we de Tokkies niet meer zagen waren we helemaal blij!
Douchen doen we vandaag maar in de camper want in een openbare doucheruimte alleen een douchegordijntje zien wij dames toch niet zo zitten.
Oh ja en damn de trein. Die rijdt bijna door onze achtertuin..haha..minutenlang en een paar keer per uur, ja ook snachts. Maar we moeten er meer om lachen dan dat we er last van hebben.

'S avonds gaan we naar het centrum. We hebben geluk het is Warf on Wednesday, live muziek bij de Salmon Warf (de langste houten werf van Canada, en het object wat Salkon Arm zo bekend maakt). Een vrolijk folk bandje vult de straten en de in grote getalen toegestroomde bewoners gaan met de voetjes van de vloer.
We lopen de werf op en zien dan ineens twee bevers (voor mij voor het eerst in het wild). Er zitten daarnaast nog talloze watervogels op en rond het meer. Ook zien we nog een aantal bruin/witte roofvogels op een nest (geen idee wat voor soort).
Vanavond geen BBQ maar een hapje eten in het centrum.

En zo is weer een dag voorbij.... Vandaag rijden we richting Revelstoke. De Rocky Mountains komen dichterbij!

Groetjessss D&G
PS... ik heb wat nieuwe foto's toegevoegd. Als de wifi het trekt zal ik er nog wat meer toevoegen

1. Marco:
    21 augustus 2014
    Zoals ieder jaar weer neem je ons levensecht mee in jullie belevingen, top geschreven, compliminte.