Victoria...

10 september 2014 - Victoria, Canada

Hallo allemaal,

Nog effe een laatste berichtje vanuit Vancouver Island.

Oh ja, wil eerst nog even zeggen dat het leuk is jullie positieve reacties op de verhalen te horen/lezen. Vind het leuk om een reisverslag bij te houden, maar het is helemaal leuk als de lezers het ook leuk vinden; dus bedankt daarvoor!!

Vandaag hebben we de stad Victoria bezocht. Victoria is de hoofdstad van de Canadese provincie Britisch Columbia. En meteen ook de grootste stad van het eiland. Overigens, Vancouver Island is zo groot als Nederland en zo'n 80% van de inwoners woont in Victoria.

Het is een mooie stad die qua bouwstijl heel erg Engels aandoet. Dus meteen een gezellig, warm gevoel geeft. Er zijn een aantal leuke bezienswaardigheden. Waaronder een park met het oudste gebouw, een schooltje, van de provincie. En een paar mooie totempalen. Wisten jullie trouwens dat dit graftombes/monumenten zijn?? Nee?? Ik ook niet, bij dezen....
De kist wordt in de paal, die hol is, bovenin opgehangen.

Er is ook een mooie haven, een visserswerf, aanleg voor cruiseschepen. Een aantal prachtige gebouwen om te zien en een mooi kasteel, ook typisch engels. Wil je binnen kijken, dat kan (als je maar betaalt), maar dames geen hakkenschoenen, die worden niet toegelaten.

En wat er ook was....een enorm grote, 3 etages tellende kerstwinkel!!! Wat een feest! Het pand is als een cadeau geschilderd, met een grote strik erom en boven op het dak zit de kerstman. Hoe leuk is dat! Natuurlijk hebben we hier uitgebreid rondgestruind. En het maakt dan helemaal niet uit dat het pas september is. Het kerstgevoel komt vanzelf!

Uiteraard ook nog een drankje gedaan in een Engelse pub. En toen met de bus weer terug naar de camping.
Waar we begonnen zijn met inpakken en opruimen. Want morgen moeten wij onze camper alweer inleveren!
Dan hebben we 24 dagen camperrondreis erop zitten. En het is ongelofelijk snel gegaan! En ongelofelijk mooi geweest!

Maar hou de zakdoeken nog maar even in de zak, want we gaan nog niet naar huis...

Morgenvroeg hebben we om 07.00 uur de ferry (nee het kon niet vroeger, dus weeeeeer om 05.00 op). Die brengt ons in 1,5 uur naar Vancouver. Dan richting verhuuder de camper inleveren. En dan naar downtown Vancouver waar we nog een paar dagen een hotel hebben.
Nog wat genieten. De laatste attracties bezichtigen en nog een beetje shoppuh!! (Want geloof het of niet, maar dat hebben we nog niet echt gedaan).

Dan zet ik ook weer wat nieuwe foto's erbij. Want met de wifi die we hier op de camping hebben lukt dat niet.

De groeten weer van ons!!