En weer terug bij af.... Vancouver

12 september 2014 - Vancouver, Canada

Als ik door Granville Street loop heb ik een beetje een deja vu.... een kleine 4 weken geleden liepen we hier ook; vol verwachtingen over onze aanstaande reis, alle nieuwe indrukken opdoen, op weg naar ons eerste terras en drankje op Canadese bodem. En nu is de cirkel rond, de reis is gemaakt en zijn we weer terug in Vancouver. Waar we nog een paar dagen hebben om nog even te genieten en de laatste dingen kunnen doen om de reis goed af te sluiten.

We zijn vanmorgen heeeeel vroeg opgestaan. De ferry naar Vancouver vertrok, met of zonder ons, om 07.00 uur. Dus om 05.00 uur gingen er ergens in Victoria twee wekkers....
De overtocht duurt slechts 1,5 uur en rond 09.00/09.30 uur staan we vervolgens ergens op een parkeerplaats de camper op te ruimen en wat schoon te maken. En dan is het toch echt tijd om hem weer terug te gaan brengen. Het is fantastisch om met zo'n camper rond te reizen. En in principe ben je met zo'n ding redelijk van alle gemakken voorzien, maar ik vind het toch ook weer fijn om straks weer in een 'normaal', zacht bedje dat niet heen en weer gaat als iemand in de buurt loopt of als het andere stel zich in hun bed omdraait....haha.

Ik vraag of ze het nog druk hebben met verhuur, maar dat is niet het geval. Wat wel
blijkt is we eigenlijk net op tijd terug zijn, want in Calgary zijn er sneeuwstormen en in Banff is het -8 snachts......

In Vancouver aangekomem checken we in in het hotel. We krijgen een prachtige kamer op de bovenste etage(12) met een geweldig uitzicht over de stad, én een kingsize bed (oooooh wat gaan wij lekker slapen!!). Ook is er vanaf deze etage toegang tot een prachtig dakterras, en jacuzzi met uitzicht over de stad. Daar gaan we uiteraard even van genieten. Heerlijk, het lijkt wel vakantie!!
Daarna gaan we de stad in.....shoppuh!!!
We struinen langs winkels o.a. in de Granville Market en de bekende Robson Street. We kopen nog wat souveniers en gaan dan op zoek naar een lekker restaurant om de dag smakelijk af te sluiten!! Een gezellig en relaxt dagje komt langzaam aan zijn einde.
Nu gaat het aftellen toch ineens wel heel hard....