De laatste dag.....

12 september 2014 - Vancouver, Canada

En zo breekt dan onze laatste vakantiedag aan....
En die gaan we actief doorbrengen, we gaan namelijk fietsen door Vancouver!!
Na het ontbijt gaan we fietsen huren en op de pedalen! Fietsen door het bekende Stanley Park (een groot park met totempalen, stranden, het Vancouver Aquarium en zelfs een zwembad).

Na Stanley Park ligt de Lions Gate bridge. Beetje vergelijkbaar met de Golden Gate bridge in San Fransico, maar dan groen. Ook een aanrader om te gaan zien. Nou wij fietsen er dan zelfs overheen. Wel flink bergop, dus flink trappen en wind tegen. Fietsers moeten hier verplicht een helm op,dus geen coupe ravaasj (maar hoe je haar uitziet na een paar uurtjes helm dragen?!?).

Via de Lionsgate Bridge gaat de weg naar Capilano Suspension Bridge. Een 137m lange kabel/hangbrug over een kloof (wiebel...wiebel... en flinke zeebenen als je eraf komt..) Dit wilden we zeker gedaan hebben in Vancouver. Dus kunnen we weer wat afvinken.

De Capilano brug ligt in een park waar ook nog een aantal andere dingen gedaan kunnen worden zoals b.v. een boomtoppen wandeling en ook zo'n skywalk zoals we bij de Icefield Parkway hebben gedaan, maar dan iets minder spectaculair.

Na het bezoek aan Capilano gaat de weg terug via de andere kant van Stanley Park. Het park is namelijk eenrichtingsverkeer.
Hier liggen ook een aantal mooie stranden.
Een goudgeel strand tegen de achtergrond van de skyline met hoge gebouwen van het centrum van de stad. Heel mooi om te zien.

De fietsen moeten om 18.00 weer terug zijn, dus nog ruim tijd om nog even te gaan
relaxen in de jacuzzi. Maar eerst wordt er nog ene gedronken op onze mooie reis in de pub aan de overkant van ons hotel.

Voor vanavond hebben we gereserveerd bij het restaurant Top of Vancouver. Een hoge uitkijktoren met een roteert restaurant dat uitzicht geeft over de hele stad. Onder het genot van heerlijk eten nemen we de hele vakantie met de vele hoogtepunten en leuke en grappige momenten nog eens door, terwijl ondertussen vancouver by night aan ons voorbij trekt.

Aansluitend en ook afsluitend duiken we nog een kroegje in met live muziek en proosten nogmaals op de afgelopen weken.
En dan terug naar het hotel voor echt onze laatste nacht in Canada ( in trouwens een overheerlijk bed....gelukkig morgen beetje uitslapen...08.30).

En dan is het morgen inpakken en wegwezen! De terugreis....

Veel groeten!!